O společnosti
Společnost Mave byla založena v polovině roku 1990.
Jsme rodinnou společnost sídlící v samém srdci Valašska.
Zpočátku jsme byli obchodní společností. V pronajaté hale v Liptále jsme prodávali střešní šablony, obkladačky, pozinkované plechy, ale brzy jsme začali s vlastní výrobou spoilerů a posléze i spacích nástaveb pro nákladní automobily. Jako první byl integrovaný spoiler – horní, boční a spodní na Avii, poté i zvýšená střecha na prodlouženou kabinu.
Od roku 1991 spolupracujeme s VUT katedrou designu ve Zlíně, nyní s UTB, kde nám navrhovali tvarové řešení spoilerů, spacích nástaveb a posléze i autobusů.
Vlastní laminátku jsme měli v letech 1996 – 1999.
Souběžně jsme v roce 1992-3 vybudovali prodejní sklad hutního materiálu na Vsetíně. Zde prodáváme hutní materiály i v současnosti. Již od začátku jsme spolupracovali s Feronou a.s.
V Liptále jsme koupili v roce 1992 poškozený a prázdný objekt bývalé pošty a komunálu. Budovu jsme opravili a máme v něm kanceláře pro vedení a obchodní útvar.
Začali jsme spolupracovat s Avií, pro kterou jsme vyvinuli držák náhradního kola – naviják. Ten jsme pro ni vyráběli a také držák kola – vozíček. Výroba v Avii ale byla postupně utlumena.
Naše navijáky máme jako stavebnicový systém a nyní vyrábíme navijáky, které jsou vhodné pro velké množství nákladních aut, přívěsů a návěsů.
Abychom vyšli vstříc zájmu o bezbariérovou dopravu, vyvinuli jsme v roce 1998 malý 100% nízkopodlažní autobus CiBus ENA s obsaditelností až 27 osob. Podlaha ve výšce 34 cm nad zemí umožňovala bezproblémový nástup a průchod vozidlem, lehkou manipulaci s kočárkem i s invalidním vozíkem. Autobus měl několik variant: se dvěma zadním tandemovými nápravami, s jednou zadní nápravou ale s dvojitou montáží a s dlouhým rozvorem. Dodali jsme ho BVV, kde slouží jako shuttle bus, a postupně do městských dopravních podniků v Plzni, pro linku pro handicapované, v Ostravě pro linky centrem města, Olomouce pro linku do nemocnice, Náchoda a do Brna pro linky Civitas.
Variantou postavené na stejném podvozku byly automobily pro údržbu letištních naváděcích světel. Ty slouží od roku 2002 a 2006 na letišti Ruzyně a v od 2012 v Bělehradu.
Na požadavek Martin Tour jsme vyvinuli vyhlídkové autobusy délky 8m , na podvozcích MB Vario, Iveco Daily, MB Sprinter a New Iveco Daily. Tyto autobusy v poslední verzi, mají elektricky shrnovanou střechu, horní oblouková okna a elektricky spouštěná velká boční okna. Jinou variantou vyhlídkových autobusů je autobus bez oken, jen s posuvnou střechou, nebo s menšími ručně spouštěcími okny.
Pro CK Martin Tour Praha jsme v roce 2003 postavili otevřený vyhlídkový autobus s vlekem, který jezdí centrem Prahy.
Stavěli jsme také menší turistické autobusy na podvozcích MB Vario, MB Sprinter a Iveco.
Stavěli jsme také autobus na terénním podvozku 4x4 Tatra pro CK Adventura.
Pro malé skupinky je vhodný VIP Cabrio, postavené z MB Sprinteru, nebo VW Crafter a které je určeno pro 1+8 osob. Je to osobní automobil se shrnovací střechou a elektricky spouštěcími okny, nebo bez oken.
Od začátku výroby autobusů rok 1998 jsme se postupně s výrobou autobusů stěhovali po Vsetíně z velké garáže, do menší dílny, do velké dílny, až se nám podařilo získat v roce 2005 výrobní halu v Liptále. Protože byla prázdná, museli jsme ji vybavit a dostavět, aby vyhovovala jak výrobně, tak i zázemím. Takže od roku 2006 jsme již ve vlastním. Stále ji však postupně upravujeme a vybavujeme.
Mezitím jsme rozšířili činnost o vestavby sedadel do dodávkových vozidel N1 a N2 a o další úpravy automobilů.
Roku 2009 jsme navázali spolupráci s francouzskou společností Morice Construction a začali jsme od nich odebírat kity a přestavovat automobily pro převoz vozíčkářů.
Také upravujeme velkoprostorová vozidla M1, pro kombinované převozy sedících cestujících a vozíčkářů pro Charity, sociální služby a domovy.
Do našich nízkopodlažních autobusů jsme si vyvinuli výklopnou podlahovou plošinu, tu jsme po dalším vývoji nabídli i ostatním výrobcům autobusů.
Spolupracujeme a montujeme výrobky mnoha výrobců sedadel, úpravců automobilů pro vozíčkáře.
Od roku 2016 stavíme malé jednoduché autobusy na starších MB Sprinter Van a vyvážíme je do Nigerie.
Podíleli jsme se od roku 2016 na vývoji a stavbě malého vyhlídkového plovoucího autobusu. Zatím vznikl jeden prototyp.
V roce 2017-18 jsme vyvinuli a postavili obytný automobil upravený pro pobyt tělesně postižených a vozíčkářů. Umožňuje rodinám s postiženým trávit společnou dovolenou.
Z jara 2019, jsme začali pracovat na zakázce Tatra kolem světa 2. Tady jsme navrhli nástavbu a zajišťovali jsme její výrobu, výrobu a montáž oken, podlahy a dodávku sedadel. Další práce si zajišťoval zákazník.
Od roku 2019 spolupracujeme a montujeme dílenský skříňkový systém do automobilů pro pojízdné dílny a vestavby od fa BOTT.
Začali jsme také vyvíjet vyhlídkový osobní automobil s retro karoserií.
Postupně doděláváme a vybavujeme nové kanceláře ve výrobní hale, kam se chceme přestěhovat v roce 2020.