Design, konstrukce a testování


Důležité atributy naší práce

My a design, konstrukce a testování

Při návrhu a výrobě našich výrobků, spolupracujeme od roku 1993 s designéry a konstruktéry. Tyto testujeme a schvalujeme u TÜV-SÜD, Dekra, TZV a MD ČR.

Design, konstrukce a testování

Design

V současné době spolupracujeme UTB Zlín, s katedrou designu, jmenovitě MgA. Martin Surman ArtD. Studenti katedry nám pomohli vyvinout tvary prvních střešních spoilerů a spacích nástaveb, které jsme vyráběli. Nyní se podílí na designu námi vyráběných autobusů, ale i dalších výrobků. Vyvzorovali jsme i některé jeho návrhy prací.
Zobrazit více

Při stavbě autobusů, zejména vyhlídkových potřebujeme zhotovit přechodové díly karoserie a zadní stěny. Po návrhu tužkou na papír, je poté nakreslíme a namodelujeme 3D modely v počítači.

Některé díly modelujeme přímo na rozestavěném autobuse. Model je zhotoven klasickou „metodou modelování z hlíny“, kdy však používáme moderní materiál – Kolb. Také spolupracujeme i s dřevomodeláři, takže např. zadní stěnu nám zhotoví jako dřevěný model. Poté jsou z jednotlivých modelů zhotoveny laminátové – kompozitové formy. Na nich nám pak již v laminátce vyrábí díly. Pro některé následné úpravy výrobků ale zhotovujeme i sádrové formy a odlitky.

Design Fotogalerie a popis
Konstrukce a technologie

Od jednoduchých ručních nákresů, přes výkresy v AutoCadu, až po 3D výkresy a modely ve špičkovém CAD konstrukčním programu Creo. Abychom mohli zákazníkovi dát co nejlepší nabídku, obvykle pro něj zpracujeme jednoduchý výkres s řešením, které mu nabízíme. Po odsouhlasení to jde do výroby, pokud se jedná o jednodušší výrobu, např. vestavbeb. U přestaveb, staveb aut a autobusů je však zpracována celá výrobní dokumentace s technickým řešením jednotlivých dílů. Vše je průběžně konzultováno.
Zobrazit více

Při stavbě karoserií, jsme postupně přešli od ocelových jäklů, které jsme natírali, případně i šopovali, na konstrukce z nerezových materiálů. Spodní základní rám je ale ocelový, žárově pozinkovaný. Díly karoserie jsou obvykle z laminátu ( GFK ) a pro jeho upevnění používáme nejmodernější materiály na lepení karoserií. Stejně tak i pro lepení oken a skel. Laminátové díly nám na našich formách vyrábí specializovaná firma. Skla a okna nakupujeme typizovaná, nebo si necháváme vyrábět na míru ve sklárnách, které mají schválení pro automobilový průmysl.

Pro nátěry dílů používáme jedno a dvousložkové barvy, kataforezu a práškové lakování.

Autobusy lakujeme ve DSZO, firmě s lakovací kabinou velikosti až 16m, s možností přepažení a s pracovní plošinou pro lakýrníka, která je výškově stavitelná a stranově pojízdná. Jejich profesionální lakýrníci mají mnohaleté zkušenosti v oblasti lakýrnictví.

Konstrukce a technologie Fotogalerie a popis
Testování a zkoušení

V naší společnosti máme zaveden a používáme systém managementu kvality ČSN ISO9001:2016 a systém environmentálního managementu ČSN ISO14001:2016. Vzhledem k tomu, že upravujeme a stavíme automobily a autobusy, je pro nás prvotním zájmem dodržování všech norem, které se na tyto práce a výrobky vztahují. Řídíme se proto zákony, směrnicemi a nařízeními jak evropskými, tak českými. Naše výrobky necháváme proto kontrolovat, testovat a schvalovat. Spolupracujeme s těmito zkušebnami : DEKRA, TÜV-SÜD, TZV, a následně s MD ČR. Naše úpravy vozidel máme schválené MD ČR a vystaveny jsou na ně „ Schválení a Osvědčení technické způsobilosti“ . Spolupracujeme také s evropskými výrobci a úpravci od kterých přejímáme technologie a nakupujeme kity a díly na přestavby, zejména pro úpravy pro převoz vozíčkářů a tělesně postižených. Jejich výrobky mají evropskou homologaci, případně národní schválení, které je akceptovatelné i u nás. Naši pracovníci jsou u nich proškoleni s postupy úprav, tak aby i námi upravená vozidla splňovala jejich standard a schválení.

Testování a zkoušení Fotogalerie a popis